14.7.2014

Minä toivon huomisen tulevan, toivon soihtujen korkeina palavan

Heinäkuu alkaa olemaan puolessa välissä, enkä ole ehtinyt paljon tietokoneella istumaan. Ajattelin että kesäkuun kesätöiden loppumisen jälkeen olisin ehtinyt panostamaan blogiin enemmän, mutta turha luulo!

Olen ollut reissussa viimeiset 1½ viikkoa ja voitte vain kuvitella sen riemun määrän eilen, kun tulin kotiin. Timi oli varmasti kaivannut minua enemmän kuin vanhempani ja hekin olivat aika kovasti. ;) Eilisillan Timi kulki perässäni eikä päästänyt silmistään, joten ilta oli omistettu kokonaan koiralle.

Tänään kuitenkin oon jo opetellut arkeen palaamista. Mitään kiirettä mulla ei kotiin ollut, paitsi että olin varannut tälle päivälle Timille hieronnan. Aiemmin olemme käyneet kerran fysioterapeutilla, mutta se oli ihan eri asia kuin tämä hieronta, joten en tiennyt yhtään mitä odottaisin. Hieroja teki kotikäynnin meille ja ensin juteltiin hierojan kanssa perusasioita läpi; yleisasioita terveydentilasta, luonteesta, tms. ja sitten aloitettiin hieronta.

Aluksi Timi ei meinannut millään pysyä paikoillaan koska hieroja oli vaan niin iiiiihana, mutta rauhoittui kyllä yllättävän hyvin. Koiran lihaksia lämmiteltiin, hierottiin ja venytettiin. Yllätyin, kun lihaksista ei löytynyt yhtään isompaa jumia, ainoastaan oikeanpuoleisessa olka(pää)lihaksessa oli pieni jumi, joka lähti hieromalla pois.

Aiemminhan me ollaan saatu näyttelyissä kommenttia kyyryselästä, kun Timi aika vahvasti yrittää vetää päätään alas ja menee samalla kyyryyn, mutta hieroja totesi että ainakaan selästä/takapäästä ei mitään löytynyt, vaan se on todennäköisesti vaan jännitystä, mitä olen itsekin arvaillut. Lopussa vielä katsottiin läpi koiran liikkeet (puhtaat olivat) ja hieroja näytti mulle vinkkejä, joilla saan hyvin Timiä venyteltyä. :)

Tosi positiivinen kokemus oli ja iloinen olin kotikäynnistä, koska tiesin että silloin Timi rauhoittuu paremmin kuin jonkun vieraan kotiin. Kuvia en kehdannut räpsiä, kun olin hierojan apukätenä ja halusin tilanteen olevan mahdollisimman rauhallinen, joten tämä postaus on nyt kuvaton. Palataanpa myöhemmin taas peruskuulumisiin! :--)

6 kommenttia:

  1. Siis just eilen ajattelin, että olis kiva hankkia Nanalle hieroja tässä joku päivä! :D On ihanaa tulla matkalta kotiin kun vastassa on maailman onnellisin koira :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, hauska sattuma! Kannatan kyllä ehdottomasti. :) Ja niinpä, se fiilis on ihan tajuton.

      Poista
  2. Oletan Timin kropan pysyvän hyvässä kunnossa, kun saa juoksennella metsässä, vaihtelevassa maastossa. Se on hyvää terapiaa koirille. Pitkäselkäisenä koirana Timistä täytyykin huolehtia hyvin. Kiva, että olet löytänyt mukavan hierojan! Ja hyvä, että maltoit olla räpsimättä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juttelimme hierojankin kanssa, että metsässä ulkoilu vaikuttaa varmasti tuon kroppaan hyvin, samoin kuin kunnollinen liikkuvuus (Timihän venyttelee itseään aina kuin kissaa). Tätä pitää ylläpitää jatkossakin! :)

      Poista
  3. Mun blogissa on koira-aiheinen arvonta, josta voi voittaa dummyn ja koiran nameja. Jos tälläinen palkinto kiinnostaa käy tsekkaamassa tästä .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, käyn vilkaisemassa!

      Poista